Mitä sä et tajuu kohtaamisista?

Tiedätkö, että:

”Kun maailma täyttyy kohinasta, vain kohtaaminen jää.”

Tähän lauseeseen tiivistyy maailmanmeno. Ajattelin tätä enemmän kuin koskaan juuri päättyneessä Nordic Business Forumissa. Siellä toisensa kohtasi noin 5500 bisnesihmistä. Mutta miksi?

 

Niin miksi? Väitän: tätä ei teillä tajuta. Siis sitä, että miksi kohtaaminen on ylivertainen media tietyissä tilanteissa ja mikä on yhden kohtaamisen arvo.

 

Tai jos teillä tämä asia tajutaan ja toimitte oppienne mukaisesti, niin onnittelen ja haluan tavata teidät. Haluan aina oppia edelläkävijältä. Kuulutte harvinaiseen prosenttiin.

 

Kohina.

Se on tykkäyksiä, klikkauksia, jakoja, meilejä, mobiilia, meilejä, huutoa ja hälinää. Se on bannereita, snapchattia, somea, instaa, facea, hesaria, ulkonäyttöjä, radiota ja telkkaria. Maailma on täynnä sitä. Sinun maailmasi ja minun maailmani.

 

Hienoa?

Paljon mahdollisuuksia. Uusia kanavia ja keinoja huutaa kovempaa. Hienoa, mutta arvaa mitä? Ihminen ei ole muuttunut samassa tahdissa kuin media. Me olemme edelleen luolassa, iltanuotiolla tai savannin puun varjossa keskustelemassa ja kohtaamassa.

 

Kohtaaminen on ylivertainen media, mutta mihin? Tämän harva tietää ja pidän teitä jännityksessä. Palaan tähän myöhemmin.

 

Kaikkein surullisinta on, että kohtaamisten mahdollistamiseen (kansankielellä vanhahtavalla sanalla toisin ilmaisten ”tapahtumiin”) laitetaan vuodessa rahaa hillittömiä summia miettimättä lainkaan miksi. Puhumattakaan siitä, mitä se raha tuottaa. Siis mikä on yhden yksittäisen kohtaamisen arvo.

 

Tämän lisäksi hyvin harva tietää sitäkään missä kaikissa tilanteissa yrityksen tarinaa kerrotaan – eli kohdataan ihmisiä. Joka ikinen tunti hukataan hillitön mahdollisuus kertoa yrityksen tarinaa ja selvittää tämän vaikutus. Ja tehdä sillä rahaa.

 

Kysyin kahden päivän aikana kolmeltakymmeneltä bisnesvaikuttajalta, tiedetäänkö heidän organisaatiossa yksittäisen kohtaamisen arvo. 0/30 tiesi. En tiedä minäkään tarkalleen, mutta lupaan, että tulevaisuudessa teemme kaikkemme mahdollistaaksemme mahdollisimman suuren määrän kohtaamisia. Mitattavasti. Haluatko olla edelläkävijä?

Hyvä! Lue lisää ja ilmoittaudu.

 

Miksi kohtaaminen on ylivertainen media? Milloin niitä kannattaa järjestää? Miten ihmisen ajatteluun vaikutetaan?

Paljastan nämä ja paljon muuta webinaarissa 18.10.2016 klo 15.00.

Se organisaatio, joka ymmärtää miksi ja mikä on kohtaamisen arvo, hiihtää kilpailijoistaan ohi valonnopeudella. Pieksee kilpailijansa törkeän epäreilusti.

 

Ilmoittaudu mukaan webinaariin tästä: https://www.lyyti.in/webinaari181016

 

Webinaari on ilmainen, mutta otamme mukaan rajoitetun määrän osallistujia.

 

Hymyillään, kun kohdataan!

 

Petri Hollmén

 

4 kommenttia artikkeliin ”Mitä sä et tajuu kohtaamisista?

  1. Paluuviite: Nordic Busines Forum 2016 – mitä opin? | Perjantaikokin blogi

  2. Paluuviite: Kaksi sanaa, jotka mullistavat ajattelusi | Perjantaikokin blogi

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s