Some täynnä tapahtumia, kulisseissa muutosneuvotteluita

Elämä ei ole aina sitä, miltä se näyttää sosiaalisessa mediassa. Itselläni on takana ehkö rankin kaksiviikkoinen yrittäjäurallani. Somen perusteella siihen on mahtunut paljon hienoja tapahtumia: Davis Cup, Turun Kauppahallin Ruoka- ja Viinijuhlat (jossa olemme partnerina), Tapahtumateollisuuden seminaari, Vaaka Partnersin digifoorumi, Venemessut ja Stubbin vaalivalvojaiset Helsingissä (Powered by Lyyti) ja tänään PNG Valentine’s Meet seiväskisa Gatorade-areenalla.

Mutta päivät (ja osin illatkin) ovat kuluneet yhtiömme historian ensimmäisten muutosneuvotteluiden parissa.

Kaksiviikkoinen on ollut raskasta aikaa. Eräs ystävä oli kuulemma havainnut naamasta stressiäkin, vaikka pidän resilienssiäni varsin hyvätasoisena.

Teimme edellisen kasvustrategian vuonna 2019 ja se pohjautui vahvaan fyysiseen läsnäoloon valituissa markkinoissa. Isot muutokset ovat myllänneet mm. siinä, miten softaa myydään ja ostetaan. Aikaisemmin ainoa vaihtoehto oli tavata pullakahvien merkeissä asiakkaan neukkarissa. Nyt myymme lähes kaiken etänä ja myös markkinoille, joissa meillä ei fyysistä presenssiä enää ole. Tämä on haastanut nykyistä organisoitumistamme, mutta antaa myös paljon mahdollisuuksia.

Samalla asiakkaidemme odotukset tulevaisuuden tuotteeltamme ovat muuttuneet. Jatkossa investoimme ennen kaikkea myynnin ja markkinoinnin tapahtumiin. Sellaisiin, joilla nykyiset ja tulevat asiakkaamme tekevät sitä elintärkeää kasvua.

Näiden muutosten johdosta päädyimme rakentamaan myynnin, markkinoinnin ja tuotekehityksen organisaation, joka vastaa muuttuneen maailman tarpeisiin ja mahdollisuuksiin.

Joudumme samalla sanomaan hyvästit useammallekin Lyytiläiselle. Ystävälle, kollegalle ja ammattilaiselle. Tämä on se kaikkein vaikein ja tunteita herättävin osuus.

Työntekijälupauksemme on, että ”The Journey at Lyyti is Worth Your Time.” Itse ymmärrän sen niin, että jokainen meiltä lähtevä henkilö on meillä ollessaan pystynyt kasvattamaan osaamistaan ja siten markkina-arvoaan työmarkkinoilla.

Meiltä on siis vapautumassa lähiviikkoina tekijöitä, joille toivon uusia mahdollisuuksia ja mielenkiintoisia urapolkuja.

Haluan auttaa heitä löytämään tulevaisuuden Lyytinsä. Alla on lista osaamisalueista, joita lähtijät edustavat.

Mikäli sinun organisaatiosi etsii näitä kykyjä, laita minulle viestiä, niin yhdistän teidät. Seison jokaisen lähtijän osaamisen ja asenteen takana 100% ja laitan maineeni suositusten pantiksi.

Osaamisalueet:

⁃ Design (web & mobile)

⁃ Front End Development

⁃ HR (People & Culture, rekryt)

⁃ Key Account Management (B2B ohjelmisto, isot ja keskikokoiset asiakkaat)

⁃ Sales (sekä presales & senior sales)

⁃ Growth Marketing & Events (timanttista Hubspot ja Salesforce-osaamista sekä konkreettista sisältö- ja tapahtumatuotantoa)

Parhaimmillaan tällainen uudistuminen johtaa hyvään sekä asiakkaille, jäävälle organisaatiolle ja lähtijöille.

Sen eteen teen töitä jatkossakin sata lasissa.

Ja somessa näkyy se pienellä pöhinällä kuorrutettu tapahtumaelämä jatkossakin.

Jätä kommentti