Sisältömarkkinointi tarkoittaa hyödyllisen tiedon tuottamista ja oman guruaseman kasvattamista prospektien, asiakkaiden ja renkaanpotkijoiden silmissä.
Ilahduin, että jopa shampoopullon kylki oli valjastettu sisältömarkkinoinnin kanavaksi. Käyttämäni Tresemmen mustan purkin kylkeen oli varattu oma palsta ”Expert tipseille”, eli ammattilaisten vinkeille.
Odotin innolla expertin vinkkiä shampoon käyttöön. Olenkohan 35-vuotisen tukkaurani aikana tehnyt kaiken väärin? Mikä mahtaa olla superammattilaisen vinkki?
Kuvittelin mielessäni expert tipsin esimerkiksi tällaiseksi:
”Osta luontaisuotekaupasta pullotettua himalajavettä. Hae newyorkin Sohosta aito näädänkarvasivellin. Hanki mikrosuihketta tuottava kompressori ja suutin. Lämmitä vesi 34,7 asteiseksi. Sekoita pullolliseen himalajavettä 0,47 ruokalusikallista silkkistä Tresemme-shampoota. Kiinnitä pullo kompressorin letkuun. Odota itätuulta ja astu ulos, kun ilman suhteellinen kosteus on 84%. Mene tuulen alapuolelle. Pyydä avustajaa suihkuttamaan himalajaveden ja silkkisen Tresemmen mikrovaahto kutreillesi samalla kun kaiuttimista tulee munkkiluostarin rukouslaulu. Levitä vaahto hiuksiisi näädänkarvasiveltimellä rukouslaulun tahtiin. Kaada keväällä keräämäsi sadevesi luomutuohesta tehtyyn astiaan. Kaada sitä hiuksiisi samalla kun sata neitsyttä hierovat etu- ja keskisormillaan tukkaasi vastapäivään vauhdilla neljä sekuntia per kierros. Huuhtele kevätsateen vedellä ja kuivata tukkasi reilunkaupan puuvillapyyhkeeseen.”
Tällaista minä pitäisin ammattilaisvinkkinä niinkin arkiseen asiaan kuin shampoon käyttöön.
No, Tresemmen markkinointiosasto oli hieman laskenut rimaa.
”Levitä märkiin hiuksiin, hiero ja huuhtele huolellisesti.”
Ei toikaan toki huono vinkki ole.